Sklep internetowy
Menu
Strona główna
Facebook Messenger
Trening plyometryczny. Co to jest i kiedy stosujemy...
Plyometria jest techniką, która łączy siłę z szybkością aby wytworzyć moc. Trening Plyometryczny pozwala mięśniom uzyskać maksymalną siłę w najkrótszym czasie. Jest polecany osobom uprawiającym sporty wymagające wykonywania skoków, biegów, rzutów lub podnoszeń (piłka nożna).
Plyometria opiera się na tzw. cyklu rozciągnięcie-skrócenie ( SSC = stretch-shortening cycle). Jest to ekscentryczne obciążenie mięśni, po czym następuje ich szybki skurcz koncentryczny. Zmiana pracy ekscentrycznej na koncentryczną to faza amortyzacji, któta trwa setne części sekundy. Im krótsza faza amortyzacji tym większa produkcja siły. Trening plyometryczny umożliwia skrócenie fazy amortyzacji. Najprostrzym ćwiczeniem nie wymagającym specjalne sprzętu są wyskoki w góre po uprzednim naciągnieciu mięśnia np poprzez delikatny przysiad. Mięsięn poprzez przysiad rozciągamy, następnie poprzez wyskok skracamy. Do bardziej zaawansowanych ćwieczeń możemy poszukać specjalistycznego sprzętu. Na szczęście nie jest on drogi zatem skorzystać z niego może praktycznie każdy. 
Guma do treningu plyometrycznego


...jest pusty

Facebook Messenger

isportowy
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.             ---->Polityka prywatności .